text

Ved det nyligt overståede Danske Mesterskabsstævne for Masters på Greve Stadion var der store roser til arrangørerne og Dommer / hjælperstaben.

Stævnet blev på trods af også vejrmæssige udfordringer – især om lørdagen – afviklet med kun meget få og små forsinkelser.

Med 53 deltagende klubber, 229 deltagere og 524 antal starter + 11 stafetter og et tidsskema, hvor der også skulle tage højde for de utallige aldersgrupper og meget forskellige regler med hæk- og bomhøjder – hækafstande og redskabsvægte plus springafstande ved forksllige planke m.v. var der hele vejen rundt styr på afviklingen.

Ingen tvivl om, at dommere og hjælpere var på tæerne for at de aktive deltagere skulle få et godt stævne og en god oplevelse – og ingen tvivl om, at det var præcist, hvad deltagerne oplevede – og de var heller ikke ”nærige” med at fortælle det J. Det var skønt at opleve, de mange håndtryk og rosende ord, der faldt efter øvelsernes afslutning – og mange ville være sikre på at rosen blev givet videre, så de også i sekretariatet gav besked om at lade rosen gå videre til de relevante dommere. Bemærkninger som ”der var styr på det – og alligevel hyggeligt” var dem, der faldt allerflest af. – Aktive, der havde benyttet boden, gav udtryk for at det var et supert fint udvalg og god service – det samme for sekretariatet. Eneste minus her var, at flere om søndagen savnede stadig at have haft mulighed for at se opslag med lørdagens løbsresultater.

Selv om det ifølge kalenderen, med feriestart, festival, studenterkørsler og afslutningsfester var én af de vanskeligste weekender at rekruttere dommere og hjælpere til, lykkedes det netop af blive dækket ind. – men også kun lige netop. Det betød at der på det nærmest blev drevet rovdrift, på alle de frivillige, der havde stillet deres tid og arbejdskraft til rådighed. Der var ikke mange pauser og ofte måtte der nærmest løbes fra den ene opgave til den næste – men alle tog det med smil og godt humør. – I al fald mens de stadig var på stadion – nogen må være ”faldet sammen” ved hjemkomsten – især alle de, der tog hele tørnen både lørdag og søndag …. Men her håber vi så det hurtigt er glemt, og de møder friske og udhvilede næste gang vi har brug for dem – som de plejer! :)

  • Og for resten er der stadig ledige pladser til at tage en tjans som parkeringsvagt ved Opera Hedeland hhv d. 11.-18- og 19. august – Bare en oplysning :) (mail gerne om du er frisk på en tjans til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. )

Fra klubbens side skal der også lyde en KÆMPE TAK til alle, der stillede op.

Uden jeres hjælp – intet stævne og ingen klub.

Jane