text

Antal deltagere:21

Valg af dirigent.

Knud Høyer blev valgt.

Han konstaterede, at indkaldelsen blev udsendt ultimo januar, så den var rettidig. Gereralforsamlingen var således lovligt indvarslet.

Dagsordenen var ikke i overensstemmelse med vedtægter, så forslag vil blive behandles før budget, da der kan være konsekvenser.

Valg af 2 stemmetællere

. Ikke nødvendigt, dirigenten tæller.

Bestyrelsens og udvalgenes beretning

Sidste år skrev jeg, at det var en fornøjelse at være formand for en klub, som Greve Atletik. Det kan jeg kun gentage i år. Årets forening og årets leder i DAF vandt vi i 2014, og det var stort. Jeg kan ikke huske i de 35 år jeg har været i klubben, at det nogensinde er sket i klubbens historie, at vi har vundet 2 priser ud af 3 hos DAF. Fantastisk, men vores atleter, trænere, ledere og forældre repræsenterer også Greve Atletik på bedste vis, når de er ud på andre stadions eller er på Greve Stadion. Vi gør os bemærket med de resultater vores atleter laver, og vi gør os bemærket med den opførsel, som vi viser ud på andre og vores eget stadion. Det er dejligt og vi kan se med de priser, som vi har vundet i år, at der bliver lagt mærke til Greve Atletik, og det skal vi kun være glade for.

Sportsligt har det igen været endnu et utroligt år for Greve Atletik. Når I kigger denne statistik igennem, så vil i se en masse flotte resultater. Vores atleter har igen i år været meget aktive til stævner i år, og det kan ses, af alle de resultater, som der er lavet i 2014. Vores atleter har fået sat danske rekorder, en masse klubrekorder, og selvfølgelig et hav af personlige rekorder. De har vundet både danske og Øst mesterskaber, for ikke at tale om alle de medaljer, der er vundet til mesterskaberne. Vi er synlige på ungdomssiden, og på veteransiden. Dog manglede vi i år, at gøre os bemærket på seniorsiden, men med de ungdommer, som vi har, så ved jeg at der snart sker. Vi har en stor talentmasse i Greve Atletik lige nu, og det er vigtigt, at vi arbejder hårdt videre, så vi kan  fastholde den. Gør vi det ser fremtiden meget lys ud for Greve Atletik.

Træning

Sidste år skrev jeg, at 2012 var på alle måder et godt år for klubben, men det må jeg erkende at det var 2013 også.  Vores talentmasse er meget stor i klubben især på ungdomssiden. Vores atleter har lavet fantastiske resultater i 2013, og også allerede i 2014. Det skal vi fastholde, så bliver vi en stærk klub i de næste mange par år. Det skal vi gøre ved at give dem de bedste træningsmuligheder, så de kan blive ved med at udvikle sig og samtidig fastholde vores dygtige trænere og ledere og meget gerne øge antallet af disse i klubben. Hvis vi skal give vores atleter optimale betingelser, så er det vigtigt, at vi også har trænere nok til at tage sig af atleterne.

Trænerstab og medlemstal

Vores trænerstab skal have en stor del af æren for at det går godt i klubben og at vores aktive gør det godt på diverse stadions. De yder et fantastisk stykke arbejde, og det er vigtigt for os at holde på vores trænere, for den trænerstab vi har nu fungere rigtig godt, og jeg synes, at vi tilbyder vores aktive god træning, som de forhåbentlig er glade for. Vi har fastholdt vores medlemstal, selvom vi har stor udskiftning blandt især de yngste grupper, men det ser godt for 2015, hvis vi kan forsætte det arbejde, vi gør nu. Vi har en god og stor talentmasse, som vi skal udnytte.

Økonomi

Økonomien er særdeles god i klubben, vi kommer ud med et stort overskud i 2014. Vi har været gode til at skaffe penge til klubben via flere medlemmer, søgning af fonde, puljer, legater, samt på aktiviteter, som Afslutningsstævnet, Skoletræf, Atletikskolen, salg af lodsedler, Copenhagen Marathon, Powerade halvmaraton, VM i halvmaraton og operaen bare for at nævne de store indtægtskilder. Det betyder også, at vi kan give vores atleter meget bedre forhold, så de kan træne mere og få de bedste træningsmuligheder. Det er vigtigt at vi plejer både vores eliteatleter, men også vores bredde. Det skal være sjovt at komme til træning i Greve Atletik og det skal vi sørge for at det bliver, og derfor vil vi sætte lidt penge af så vi også kan pleje de sociale relationer i klubben.

Fremtiden

Så sker det endelig. Nyt stadion i 2015, det  bliver spændende. Vi får 8 rundbaner, og det meste af 2015 kommer til at gå med at følge og få renoveringen på plads. Vi er godt i gang med at få detaljerne på plads med hensyn til renoveringen, og vi får nogle udfordringer med hensyn til træningen, som vi skal løse, og det skal vi nok få løst. Det ville være fedt, vi kan afholde danske mesterskaber og måske få et internationalt stævne, som et nordisk mesterskab, og det må vi stræbe efter i årene der kommer. Vi går et spændende år 2015 i møde..

Der var ingen spørgsmål til beretningen, som blev godkendt

Ungdomsudvalget (vakant).

Beretningen var med i formandens beretning

Veteranudvalget

(Inge Faldager)

Greve har haft deltagere i stort set alle de stævner, der har været for veteraner. Der har deltage veteraner fra Greve i følgende stævner: VDM inde i Hvidovre, øst-mesterskaberne i  kastemangekamp i Greve, øst-mesterskaberne  i  Holbæk,  store VDM  i Hvidovre, samt DM i kastemangekamp i Glostrup. Desuden verdensmesterskaber indendørs i Budapest  og europamesterskaber i  Izmir i Tyrkiet.

Ved inde mesterskaberne i Hvidovre i marts var der 6 deltagere , og der blev både sat klubrekorder og høstet medaljer. Stemningen var høj, og der blev taget et hav af billeder. Men så dalede antallet af aktive. Til øst-mesterskaberne var der kun 2,og  til DM ude i  Hvidovre, var der 7, men der kom selvfølgelig 3 afbud p.g.a. skader, men alligevel fik vi 5 guld, 8 sølv og 1 bronze ikke mindst takket være vores 80 årige medlem Ebbe la Cour

Greve deltog også i veteranturneringen , denne gang med både et M/K hold og et Kvindehold. Det lykkedes dog aldrig af få mere end 3-4 kvinder med i hver runde, så det gør vi ikke næste år. M/k holdet missede desværre finalen p.g.a. mange afbud,

Sæsonen 2015 er allerede i gang og inde VDM i Hvidovre er blevet  afviklet første søndag  den 1. marts, hvor vi kun havde 3 deltagere med. En oversigt over medaljer kan ses på en artikel på hjemmesiden.

En liste over alle vigtige stævner for veteraner i 2015 vil blive hængt op i klubhuset.

Veteranudvalgets beretning blev godkendt

Statistikudvalget

(Morten Larsen)

Kjeld Muff –Har hjulpet med at rette fejl. Og vil fra udesæsonen begynde at hjælpe med indtastning af vores resultater. Dette giver forhåbentlig mig noget mere tid, så jeg kan begynde at lave programmer til online statistik.

2014: 192 klubrekorder, 67inde og 125 ude – 3 færre end sidste år (ude:74stævne dage 1.592 resultater – Inde: 19 stævne dage, 423 resultater)

2013: 195 klubrekorder, 58inde og 137 ude – 26 færre end sidste år (ude:85stævne dage 1.898 resultater – Inde: 21 stævne dage, 405 resultater)

2012: 221 klubrekorder, 72inde og 149 ude – 76 flere end sidste år (ude:78stævne dage 1.560 resultater – Inde: 26 stævne dage, 399 resultater)

2011: 145 klubrekorder, 43inde og 102 ude – 33 flere end sidste år (ude:84stævne dage 1.672 resultater – Inde: 16 stævne dage, 268 resultater)

2010: 112 klubrekorder, 57inde og 55 ude – 63 færre end sidste år (ude:74stævne dage 1.884 resultater – Inde: 19 stævne dage, 322 resultater)

2009: 175 klubrekorder, 74inde og 101 ude – 28 mere end sidste år (ude:76stævne dage 1.578 resultater – Inde: 19 stævne dage, 407 resultater)

2008: 137 klubrekorder, 62inde og 75 ude – 33 mere end sidste år over dobbelt så mange inde.

2007: 104 klubrekorder, 27 inde (diskos inde 38,68) og 77 ude – 3 færre end sidste år

2006: 107 klubrekorder, 69 inde og 38 ude – 24 mere end sidste år

2014:

9 danske rekorder:

Amalie Lange(P18) 2stk: Hamme og Vægtkast.

Anne Søgaard Pedersen(P16) 2stk: hammer + vægt

Christoffer Holm Wiingaard(D15): 2stk: 2xVægt

Philip Vegge (D14) 1stk: vægt

Tobias Andersson (D12) 1stk: Hammer

Knud Høyer (V65) 1stk: inde vægt

2013:

14 danske rekorder!!

Peter Andersson (D14): 8 stk: 2xLæ(inde), 2xVægt, 60m(ind), 100m, 300m, 9-kamp

Anne Søgaard Pedersen(P15) 2stk: hammer + vægt

Christoffer Holm Wiingaard(D14): 2stk: 2xVægt

Amalie Lange(P17) 1stk: Vægtkast.

D14 4x200m (Henning Elmer, Mathias Aastrup, Oliver Chabert og Peter Andersson)

2012:

13 danske rekorder!!

Signe Romer(P12) 6 stk: 2x80m, længde(ude), 2xlængde(inde) og 50m(inde).

Peter Andersson (D13) 4stk: Længde(ude), 2xlængde(inde) og 50m(inde),

Anne Søgaard Pedersen(P14) 2stk: 2xhammer

Amalie Lange(P16) 1stk: Vægtkast.

2014:   113 personer har været til stævner udendørs og 52 indendørs

2013:   114 personer har været til stævner udendørs og 51 indendørs

2012:   98 personer har været til stævner udendørs og 48 indendørs

2011:   95 personer har været til stævner udendørs og 43 indendørs

2010: 103 personer har været til stævner udendørs og 45 indendørs

2015

• Send mig billeder gerne gruppebilleder, jeg mangler altid billeder til forsiden
  • Send resultater (PR’er), så er i sikre på at de kommer med
  • Håber igen at få lagt klubrekorder på hjemmesiden

Spørgsmål:

• taster klubben alle resultatlister ind? Ja det gør vi. Statletik kører ikke resultater under 13 år, så det må vi selv lave. Alle resultater tasters ind i egen base for at sikre klubrekorder.
  • Hjemmeside og billeder – kan de ikke skiftes ud, for det er de samme billeder der kører rundt nu? Opgaven blev henlagt til medieudvalget

Stævneudvalget (Morten Larsen)

• Tak til dem der har hjulpet
  • Åbningsstævne internt: Aflyst da ingen havde tid til at stå for det.
  • 1 øst mesterskaber: Øst kastemangekamp
  • Skoletræf 16 klasser (2014: 20, 2013: 16, 2012:16, 2011: 16, 2010: 16, 2009: 21, 2008: 24, 2007: 20 og 2006: 22)
    • Waves sponsorerede vand + æbler (5.000kr)
    • Goodwill i kommune
    • Giver medlemmer både med det samme og efter nogle år
  • UP-stævne:
    • 2014: Ikke afholdt da vi havde regnet med at stadion skulle renoveres
    • 2013: 124 deltagere 311 starter
    • 2012: 110 deltagere 269 starter
    • 2011: 167 deltagere 411 starter
    • 2010: 127 deltagere 314 starter
    • 2009: 102 deltagere 267 starter
    • 2008: 120 deltagere 324 starter (2007: 106/260, 2006: 140/264 - 2004: 201 deltagere 533 starter)
  • Øst kastemangekamp 16. maj  (Store bededag)
    • 2014: 32 deltagere (eliten var til stævne i Halle/Tyskland)
    • 2013: 40 deltagere (der var i år nogle der havde skole dag)
    • 2012: 43 deltagere
    • 2011: 46 deltagere
    • 2010: 43 deltagere
    • 2009: 27 deltagere
    • 2008: 25 deltagere
    • 2007: 31 deltagere
  • Baneturnering tirsdag 8. Juli
    • 2014: 123 deltagere, 135 starter
      • Bla 62 deltagere på 5.000m over 3 heat
  • Afslutningsstævne  27. + 28. September
    • 2014: 664 deltagere, 52 stafetter og 2.115 starter
    • 2013: 661 deltagere, 48 stafetter og 2.158 starter
    • 2012: 731 deltagere, 45 stafetter og 2.330 starter
    • 2011: 676 deltagere, 45 stafetter og 2.??? starter
    • 2010: 648 deltagere, 47 stafetter og 2.130 starter
    • 2009: 567 deltagere, 51 stafetter og 2.057 starter
    • 2008: 602 deltagere, 57 stafetter og 2.003 starter
    • 2007: 500 deltagere, 42 stafetter og 1.650 starter
    • 2006: 544 deltagere, 42 stafetter, 1.676 starter
    • 2005: Mange deltagere 510 deltagere, 47 stafetter og 1.635 starter – hvor det steg med 25% !)
    • Små 100 dommere
  • 5-6 Kastestævner
  • Ingen nye dommere uddannet L

Spørgsmål:

• Vil Greve holde Skole-Ol i år? Skoler skal varsles meget tidligt, så vi kan ikke nå at afholde noget i april. Hvis vi laver Skole Ol kan vi få lidt mere ud af det økonomisk fx 2000 kr (men der nogle udgifter fx samaritter). Men Skole-Ol og vores skoletræf  minder meget om hinanden.
  • Er der åbningsstævne på stadion fx den 26. april ?. Nej det er konfirmationsdag. Målet er at få forældrene rystet sammen. Måske kan det holdes en træningsaften, så vil vi få de fleste med. (Jane og Jesper melder sig til at arrangere åbningsstævnet. ).
  • Er det en ide med halvlegsstævner i fodboldkampe – ja det er en god ide, og klubben vil forsøge det i 2016.

Medieudvalg

(Morten larsen)

Der mangler artikler og billeder til hjemmesiden.

Kommentarer fra generalforsamlingen:

• Frida vil meget gerne lægge billeder ind Morten hjælper.
  • Lad 5 billeder fra de nyeste tiltag køre. Fx åbningsstævne, hyttetur, træningsaften m.v. Søren er pressefotograf vil gernen donere en dag til et stævne fx gode billeder af de 20 bedste atleter, eller et stævne.
  • Måske skal vi blive bedre til at bede hinanden om at være med til at lave artikler fra stævner. Morten efterlyser en person, der påtager sig af koordinere, at der bliver skrevet. De unge kan/vil godt, men de skal opfordres. Sig det i forvejen til 2-3 stykker. De behøver ikke at nævne alle deltagere eller resultater, men stemningsbilleder er også nok.
  • Martin vil gerne lægge artikler ind og Frida lærer det med billeder. Der kan også lægges videoer ind (via you-tupe).
  • Der er også en facebook-side. Lav link på hjemmesiden til facebook. Artikler kan også lægges på facebook. Der bliver også lavet  en Greveatletik gruppe på facebook til mere tjat.
  • Der er ikke noget hjemmesideudvalg, men Martin og Frida vil gerne være med i det udvalg. Brug træningslejren til at snakke facebook og ønsker.
  • I et offentligt rum må man gerne lægge billeder ind af personer, men de skal fjernes, hvis de beder om det.

Fremlæggelse af årsregnskab

.(  Sanne Chabert )

Kasseren fremlagde regnskabet, der viste et pænt overskud.

Spørgsmål:

• Hvad dækker kommunens tilskud over? Tilskud fra kommunen er pr. medlem under 25 og så hvad vi søger til specielle ting i kommunen.
  • Udgifter til el-tid hvad dækker det ? Det dækker elektronisk vindmåler betalt af Nordeafonden.
  • Udgiften til medaljer er meget stor (38.000 kr)? Der er købt til 3 år – men udgiften er taget i år p.g.a stor overskud.
  • Klubhuset er sat til anskaffelsesværdien for at vise over for kommunen, at det har en værdi.

Regnskabet blev godkendt

Indkomne forslag

..Der er ikke indkommet forslag.

Vedtagelse af næste års budget

.

Kasseren fremlagde budgettet for 2015.

Spørgsmål.

• Hvad dækker mødeudgifterne? Møde og generalforsamling er kaffe,te,vand.
  • Materialer, her bruger vi mere end 20.000 for vi har også nogle henlæggelser.
  • Indtægter på sponsorskilte: P.t er der kun et på klubhuset, men vi kan sælge nogle til det nye stadion –og vi kan stadig sætte nye skilte på vores klubhus.
  • Overvejer vi at få langt vand ind iklubhuset? – nej, det bliver alt for dyrt.
  • Dræning af kastegården er udskudt p.g.a. renovering til stadion.
  • Transport til stævner hvad dækker det? Mange stævner er på sjælland i år, men vi overvejer at dække mere ved stævner og skærer ned på støtten til træningslejren, Klubben vil heller dække de sociale ture, hvor klubben deltager med hold.

Budgettet blev vedtaget

Valg af bestyrelsesmedlemmer, samt evt. udvalg.

Kasserer og 3 bestyrelsesmedlemmer er på valg.

Kasserer: Sanne Chabert blev genvalgt

Bestyrelsesmedlem: Inge Faldager blev genvalgt

Bestyrelsesmedlem: Kim Ahlmann blev genvalgt

Vakant (bestyrelsesmedlem).Keyvan Rasmussen, der har 2 aktive piger, blev valgt

Eventuelt

.

Der var ingen emner til diskussion.

Dirigenten afsluttede generalforsamlingen